V oblasti propagace a marketingu se často setkáme s termínem SEO optimalizace. Co si pod tímto označením máme představit? Jedná se o metody, které jsou využívány k tomu, aby se konkrétní firma dostala na čelní místo v internetových vyhledávačích. SEO vám pomáhá nejen zvýšit počet návštěv na webových stránkách, ale také tyto návštěvy zkvalitní.
-
Jednoduše řečeno – přivede k vám zákazníky, kteří mají o vaše produkty a služby opravdový zájem a jen „nebrouzdají“ bezcílně po internetu.
Investice do SEO je tedy klíčovým prvkem úspěšného podnikání. SEO je propracovaná strategie, která zahrnuje celou řadu technik. Vše se pozitivně odrazí ve výsledcích vyhledávačů na platformách (například Google).
-
Základem SEO jsou správně vybraná a efektivně použitá klíčová slova.
-
Jedná se o termíny, které nejčastěji lidé používají při zadávání do internetových vyhledávačů.
-
Prvním krokem je tedy analýza a důkladný průzkum klíčových slov.
Bylo by ale mylné se domnívat, že SEO optimalizace je jednorázová záležitost. Je to dlouhodobý proces, který není prakticky nikdy ukončen. Stále je nutné upravovat web a odkazy tak, aby byly oba prvky stále maximálně aktuální.
Hlavní cíle SEO optimalizace
-
Zvýšení organické návštěvnosti stránek – návštěvníci na vaše stránky přišli zcela přirozeně, a nikoliv díky placeným reklamám.
-
Zlepšení konverze – návštěvník webu dokončí akci, která je cílem webové stránky. Většinou se jedná o objednávku (odeslání formuláře).
-
Zvýšení doby strávené na stránkách – jen zajímavé webové stránky mají šanci, že na nich návštěvník vydrží delší dobu.
-
Zlepšení povědomí o konkrétní značce – SEO má také za úkol zvýšit informovanost o dané značce a jejích produktech.
-
Zvýšení zisku – dalo by se říci, že to je hlavní důvod, proč se optimalizací SEO zabývat.
Úspěšnost = vyšší zisk.